Sunday, October 10, 2010

2. nädala individuaalne töö: e-portfoolio nagu jõhvikas...

* Kahe-kolme erineva e-portfoolio tarkvara või keskkonna võrdlus, lähtudes enda ja/või oma kolleegide vajadusest teie organisatsioonis
Vaatasin läbi mitmeid saite, mõne puhul silm lihtsalt libises üle kuid mõnele teisele jäi ka pikemaks peatuma...

Minu vajadused ja esitatavad nõuded:
- lihtsa ülesehitusega,
- kergesti muudetav ja täiendatav,
- koht, kus oleksid CV, õppematerjalid jmt,
- atraktiivse välimusega.

Täpsemalt sain tutvuda Mahara´ga. Selle lehel oli võimalik vaadata mõnda näidet, samuti leidis kergesti üles ka nn kasutajajuhendi. Sai tutvuda näitega, mis tundus ülesehituselt olevat lihtne.
Elgg - avalehest kaugemale ei saanudki, kuna oleksin pidanud vajutama nupukest "Download Elgg 1.7.3". Sellist soovi mul aga polnud. Küll aga leidsin Miikka Salavuo blogi sissekandele "Elgg - ePortfolio and Social Networking Platform", kus ta kirjutab, et eriti populaarne on Elgg Suurbritannias ja eelkõige just sealses kõrghariduses. Elgg on keskkond, kuhu on võimalik luua profiil, blogi, laadida faile jne.
Blogger -Dr. Helen Barrett jagab oma blogis õpetusi, kuidas e-portfoolio just Blogger´is teha. Vaata linki.


*Kahe-kolme näidis e-portfoolio esile tõstmine koos põhjendusega, miks selle inimese e-portfoolio esiletõstmist väärt on

Esimene portfoolio -  lihtne, ülevaatlik ning sisu kergesti üles leitav.
Teine portfoolio - minu silmale atraktiivsem (võibolla taustavärvuse ja fotode tõttu :-) ), kuid arvan, et lingid materjalidele, CV-le jt võiks panna eraldi tulbana lehekülje serva. Hetkel tunduvad nii parem kui ka vasak serv mõttetult tühjad olevat, samas info saamiseks tuleb lehekülge kerida. e-portfoolio koostaja nimi ja muu info pildi all ei paista teksti ja tausta värvuse tõttu välja.
Kolmas portfoolio - atraktiivne, lihtsa ülesehitusega, kuid iga lehe all on link failile, mis võikisid avaneda koheselt. Nimetatud portfoolio koostatud OnePageFree.com -is. Sait eestikeelne.

5 comments:

  1. Elggi puhul on tõesti natuke segadusse ajav see, et üks Elgg on see, mida kasutaja peaks endale installeerima, et üles seada oma Elgg ja mis on tavaliselt kombeks erinevatel haridusinstitutsioonidel ning harvem üksikisikutel (see siis elgg.org leht). Samas kui eraisik on nõus maksma pisut, saab ta endale Elggi põhjal portfoolio luua keskkonnas http://elgg.com Sellelt lehelt on võimalik näha, mis võimalused Elggil on. Kuid teie poolt viidatud artikkel avas samuti kenasti kõik Elggi võimalused.

    Aitäh huvitava ülesandelahenduse eest,

    Kairit

    ReplyDelete
  2. Aitäh! Elgg´i tasu kohta sain lugeda ka õppematerjalidest :), kuid kui veel neti sügavustest otsida, siis keegi kuskil on ikka mingisuguse arvustuse kirjutanud, mille abil saab ka mõningase ülevaate. Tasub vaid otsida! Kuid, selleks peab aega olema.
    OnePageFree on selline leht, mida tahaksin proovida, Mahara tuleb ka kõne alla... Aga välistatud pole ka mõnr uue võimaluse leidmine ;)

    ReplyDelete
  3. Tere,

    ma siin kaalun e-portfoolio osas ikka kahe võimaluse vahel: kasutada ajaveebi või siis Mahara-t.

    Katrin ja Kairit, millised on teie arvamused, kumb võiks olla otstarbekam? Mahara osas mulle sobib see võimalus (kui nüüd olen jõudnud õigesti asjast aru saada), et saab anda erinevaid vaateid (nt. üliõpilastele, tööandjale) ning saab määrata tähtajalisi ülesandeid, millede täitmist on võimalik jälgida (nagu eCampuses). Kuid ei saa ma lahti kahtlustustest, et mis siis kui Mahara n.ö pannakse kinni ja kogu see töö, mis olen teinud, läheb vett vedama? Või siis öeldakse ühel hetkel, et kogu keskkond on n.ö ülehomsest tasuline.

    ReplyDelete
  4. Tere,

    Olen täiesti nõus, et tugev Mahara eelis on vaadete loomine, mida ma pole siiani üheski teises keskkonnas kohanud. Ma pole ise sellega ülesandeid proovinud anda, kuid kui selline funktsioon on seal olemas, siis on see teine tugev eelis, et seda õpilastega kasutusele võtta. Need hirmud, mis Sul on, Kaidi, on ühest küljest täiesti inimlikud, see ongi avatud keskkonna puhul murekoht. Samas on Mahara olnud nö turul pikalt juba ja ma ei usu, et midagi sellist juhtub, aga tõsi ta on, sellised juhtumid on aset leidnud, siiski väga harva.

    Kairit parimat soovides

    ReplyDelete
  5. Tere,
    Jah, ma kaalun tõesti Maraha kasutamist ja just vaadete loomise tõttu, samuti tundus mulle selle ülesehitus lihtne ja arusaadav.
    Mis puudutab tasustamist, siis teada on mitmeid tasuta vahendeid millega nt e-õppematerjale luua. Need on aastaid selliselt eksisteerinud ja arvan, et ka edaspidiselt jääb see nii. Kui kasutajaid on palju ja tahetakse keskkond muuta tasuliseks, siis peamiseks riskiks pean kasutajate kaotust. Arvan, et neid ei ole vähe, kes loobuksid. Minu sisetunne esitab siin küsimuse: "Kas see on mõttekas?"

    ReplyDelete