Monday, May 20, 2013

Õpetaja professionaalne areng digiajastul

7. nädal (13.-19. mai): MINU JA MU PROFESSIONAALSE KOGUKONNA ARENG

Mõtlen tagasi... 

Seitsme nädala jooksul läbitud kursus minu oskusi ja teadmisi väga palju ei muutnud. Ehk olid mul juba päris head oskused erinevate digivahendite koostamiseks ja kasutamiseks olemas. Algselt, analüüsides oma teadmisi ja oskusi, hindasin ennast päris kõrgelt, isegi ülletavalt kõrgelt.

Tore oli läbi proovida minu jaoks täiesti uut digivahendit - mängu Kuldvillak- mida kavatsen edaspidigi kasutada. Kursuse alguses tõin välja soovi koostada ja kasutada õppevideosid. Selle kursuse käigus oleksin saanud video ja audio vahendeid proovida. Kahju, et kursus sattus ajale, mil pidin mitmel korral Eestist eemal olema. Kuna olin teadlik oma tegevustest, siis tegin vastavalt sellele ka oma valikud. Video ja audio vahendite katsetamine näis mulle ajamahukam. Kuid Kuldvillaku katsetamise käigus selgus, et seegi võtab oma aja ja vajab põhjalikku läbimõtlemist ja korralikku sõnaseadmist.

Samas, kursusel osalemine oli mulle suureks rõõmuks. Juba selle ülesehitus, õppematerjalid ja juhendid on osalemist väärt! Läbi kursusel osalemise õppisin tundma ka Moodle õpikeskkonna võimalusi. Eriti tore tundus mulle digivahendi valimise tööriist. Kindlasti hakkan rohkem ka wiki rühmatöö vahendit kasutama. Kunagi ammu (ei mäletagi enam millal täpselt) osalesin kursusel, kus oli kasutuses sama tööriist. Sealt sain päris korraliku negatiivse kogemuse, misjärel ei vaadanudki eriti wiki rühmatöö vahendi poole. Nüüd aga olen oma arvamust selles osas muutnud. :)

Antud kursuse käigus taaskord tõdesin, kui tähtis on igasuguste juhendite olemasolu e-kursusel ja, et need peavad põhjalikud olema. 

Kuidas ma saan olla kasulik oma kogukonnale? 

Meil on aianduskoolis välja kujunenud koolitusseminaride "Kolleegilt kolleegile" toimumine vähemalt kord õppeaastas. Koolituse jäbiviijaks võib olla kolleeg, kes on läbinud mõne huvitava koolituse, proovinud ise midagi põnevat või kasutab mõnda head metoodikat ja soovib seda jagada. Kindlasti on just see seminar kohaks, kus saan saadud kogemusi kolleegidega jagada. Etteaste oleks kindlasti kaheosaline, esmalt ülevaatlik ja digivahendeid tutvustav. Teine osa oleks aga juba praktiline, kus igaüks saaks koostada õppevahendi, lähtudes mõnest enda õpetatavast teemast, mida oleks soov kasutada. Hiljem, pärast valminud õppevahendi kasutamist, võiks toimuda ka tagasisidestamine ja kogemuste jagamine.

Aeg...

Kuna kätte on jõudnud suur kevad ja kohe suvi ukse-ees, mis toob kaasa eksamid, lõpetamised ja puhused, siis koolitusseminari enne sügist ei ole võimalik planeerida. Kuid veel käesoleva nädala jooksul tuleb mul koostada analüüs koolitusel osalemise kohta ning enamasti edastatakse need kooli siselisti kolleegidele tutvumiseks.


No comments:

Post a Comment