Olete õiges suunas liikunud, ilmselt olete ka varem hindamismudeleid pidanud koostama. Aga sellest alateemade asjast ei saanud ma hästi aru - kas need on mingid ülem-mõisted? Mõistekaardid üldjuhul teemasid ei sisalda, ainult mõisteid ja seoseid. Ka "korrektne kontekst" jääb pisut hämaraks mulle, nagu ka näidete nõudmine (kuigi ilmselt mingis konkreetses ainealases kontekstis on näited mõistekaardil abiks kindlasti). Üldjuhul hinnatakse mõistekaardi puhul ikka 1) esitatud mõistete ja seoste vastavust etteantud/püstitatud fookusküsimusele 2) mõistete arvu/piisavust 3) seoste arvu/piisavust 4) lausete (mõiste-seos-mõiste kolmikud mõistekaardil) õigsust Ja siis võib veel kujundust ja loogilisust, seoste (tüüpide) mitmekesisust, erinevate "saarekeste" olemasolu kaardil ja nendevahelisi seoseid jne.
Olete õiges suunas liikunud, ilmselt olete ka varem hindamismudeleid pidanud koostama. Aga sellest alateemade asjast ei saanud ma hästi aru - kas need on mingid ülem-mõisted? Mõistekaardid üldjuhul teemasid ei sisalda, ainult mõisteid ja seoseid. Ka "korrektne kontekst" jääb pisut hämaraks mulle, nagu ka näidete nõudmine (kuigi ilmselt mingis konkreetses ainealases kontekstis on näited mõistekaardil abiks kindlasti).
ReplyDeleteÜldjuhul hinnatakse mõistekaardi puhul ikka
1) esitatud mõistete ja seoste vastavust etteantud/püstitatud fookusküsimusele
2) mõistete arvu/piisavust
3) seoste arvu/piisavust
4) lausete (mõiste-seos-mõiste kolmikud mõistekaardil) õigsust
Ja siis võib veel kujundust ja loogilisust, seoste (tüüpide) mitmekesisust, erinevate "saarekeste" olemasolu kaardil ja nendevahelisi seoseid jne.